هیچ محصولی در سبد خرید نیست.
- تعداد صفحات:14 صفحه متن
- دارای : نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات برای معلمان
- فرمت : ورد (word)
توضیحات
تاثيرات تشويق دانش آموزان
بخشی از مقاله :
تاثیر تشویق دانش آموزان در کلاس درس
مبانی نظری : از آن جایی كه انسان موجودی است كه همیشه خواسته مورد تشویق دیگران قرار گیرد و از تنبیه متنفر بوده و از طرفی خداوند متعال بر خود «تبارك اله احسن الخالقین»گفته لذا رویكرد نظام آموزش و پرورش با دید گاه نوین و بر پایه اصول روانشناسی تثبیت تشویق و حذف تنبیه علی الخصوص تنبیه به شكل بدنی است . اسكنیر معتقد است كه در انسانها یك استعداد ارثی وجود دارد كه طبق آن افراد نسبت به كسانی كه با آنها رفتار محبت آمیز دارند (تقویت كننده هستند)با محبت رفتار می كنند و نسبت به كسانی با آنها رفتار خصمانه دارند (تنبیه كننده هستند)با پرخاشگری رفتار می كنند . از چهره های معروف یونان می توان افلاطون را نام برد.
افلاطون بر آن است كه تربیت باید از دوران كودكی آغاز گردد زیرا در این دوره كودك چه از نظر جسمانی و چه از نظر روانی آماده پذیرش است .
افلاطون تنبیه را وسیله ای برای بیدار كردن و تربیت می داند نه انتقام جویی . از نظریه پردازان قرن هیجدهم روسو را می توان نام برد. افكار روسو نسبت به زمان خود خیلی پیشرفته است و كاملاً تازگی دارد
دانلود فهرست مطالب مقاله تاثیرات تشویق دانش آموزان
تاثيرات تشويق دانش آموزان